Tuesday, May 6, 2014

TAM BUĞDAY UNLU EV YAPIMI MİNİ EKMEKLER



tam bu day unlu ev yapimi mini ekmekler 1



tam bu day unlu ev yapimi mini ekmekler 2



tam bu day unlu ev yapimi mini ekmekler 3



tam bu day unlu ev yapimi mini ekmekler 4
                                MERHABALAR SEVGİLİ TAKİPÇİLERİM,HEPİNİZE SELAMLAR

Evde ekmek yapmak çok zevkli,tabi sağlığınız yerinde ise kolay,değilse de ve eğer varsa ekmek makinesi ile çeşitli ekmekler yapmak mümkün :)

geçtiğimiz günlerde gelen misafirlerim(lise arkadaşlarım) için hazırladığım ikramlıklardan birisi de bu mini ekmeklerdi

4 su bardağı un (3 bardak tam buğday unu,1 bardak beyaz un),

2 su bardağı ılık su,

1 paket instant kuru maya,

1 tatlı kaşığı toz şeker,

1 tatlı kaşığına yakın tuz,

2 yemek kaşığı zeytinyağı

geniş bir kabın içinde tüm malzemeleri yavaş ve kontrollü bir şekilde koyup yoğurdum,

mayalanması için üstünü örttüm,

misafirlerime ikram etmek için minik ekmekçikler olsun diye silikon muffin kalıplarını kullandım

kalıpları çok az yağladım,mayalanan hamurdan mandalina büyüklüğünde  alıp elimi( zeytin yağına bandırarak) kalıplara koydum,üstlerine az zeytinyağı sürdüm ay çekirdeği koydum,biraz daha kabarmasını bekleyip 180 c fırında pişirdim,

fırından çıkarınca üstlerine çoz su sepeledim temiz bir bezle örttüm yumuşaması için

NOT: ekmeklerin yumuşak olması için pişerken fırına içi su dolu küçük bir kap koymalı !!

No comments:

Post a Comment